vrijdag 23 januari 2015

Appelscones met amandel

Enkele weken geleden heb ik voor het eerst scones gemaakt. Het zijn warme broodjes / cakejes die in minder dan een halfuur klaar zijn en dus ideaal als je snel een warm dessert op tafel wil toveren. Ik heb er al gemaakt met rozijnen in en ook eens met een grote hoeveelheid chocolade. Om toch nog eens iets anders te proberen, ben ik beginnen zoeken naar recepten van andere soorten scones, maar die zijn er niet zo heel veel. Geen probleem, dan maak ik gewoon mijn eigen recept ! Het is natuurlijk gebaseerd op het originele recept van scones, maar met een andere toets en smaak aan.



Wat heb je nodig voor 12 scones met appel en amandel ?
  • 200 g bloem
  • 50 g amandelpoeder
  • 50 g suiker
  • 2,5 tl bakpoeder
  • 0,5 tl zout
  • 50 g boter
  • 1 appel
  • 120 ml melk
  • mespuntje kaneel
Hoe maak je het ?
  • Verwarm de oven voor op 220 °C.
  • Doe de bloem, het amandelpoeder, de suiker, het bakpoeder, het zout en het mespuntje kaneel in een kom en meng goed.
  • Doe de koude boter in stukjes bij het droge mengsel en meng met je handen tot het boter en het bloemmengsel kruimels vormen.
  • Snijd de appel in kleine stukjes en doe deze in de kom.
  • Doe de melk erbij en roer kort maar goed !!
  • Verdeel het deeg in 12 porties en leg de deeghoopjes op een bakplaat.
  • Bestrijk met een beetje melk zodat ze mooi bruinen in de oven.
  • Bak in 13 minuten in de voorverwarmde oven.
  • Dien warm of lauw op met eventueel wat appelgelei of een andere confituur naar keuze.
SMAKELIJK !!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten